Patiënten die gebruik maken van het patiëntportaal MijnGezondheid.net kunnen ook gebruik maken van de MedGemak-app met uw persoonlijke 5-cijferige pincode om in te loggen in hun patiëntportaal.
Stappen om gebruik te kunnen maken van de MedGemak-app?
- Registreren bij MijnGezondheid.net.
- Wachten tot u toegang heeft gekregen tot uw patiëntaccount;
- de MedGemak-app downloaden op uw telefoon of tablet;
- De MedGemak-app koppelen aan uw MGn account door eenmalig in te loggen met uw DigiD + SMS code of via de DigiD-app. Uitleg over hoe u dit moet doen vindt u op:https://home.mijngezondheid.net/medgemak/
MijnGezondheid.net biedt u de volgende mogelijkheden:
- inzage in uw dossier; per onderwerp informatie inzien die na 1 juli 2020 in uw dossier is gezet
- u kunt online afspraken maken
- labuitslagen inzien nadat deze beoordeeld zijn door uw huisarts
- e-consult functie voor het stellen van niet urgente vragen (u kunt daarbij max. 3 documenten/ foto’s uploaden)
- medicatieoverzicht uitprinten
- herhaalmedicatie aanvragen rechtstreeks vanuit het eigen dossier
Extra/ andere mogelijkheden bij gebruik van de MedGemak app:
- in stellen van ‘inneemwekkers’ voor de medicatie die u gebruikt
- informatieteksten raadplegen van de medicatie die u gebruikt
- raadplegen van Thuisarts.nl
- vraag stellen/ e-consult functie: in de app vindt u deze functie onder “nieuw bericht”
- door ons aan u verzonden berichten of antwoorden lezen.
LET OP: bij SPOED altijd bellen en geen vragen stellen via MGN of MedGemak app.